Din virksomhed kan gøre jeres grønne ansvarlighedsambitioner konkrete med et samarbejde med Naturfonden.
Glæd samtidig med medarbejdere og kunder. I bestemmer konceptet. For hver 12 kroner frikøber I 1 m2 natur.
Læs eksempler til inspiration nedenfor.
Som stor leverandør af kontorløsninger i Danmark er bæredygtighed en måde Lyreco arbejder på. I tråd med deres ansvarlige ambitioner har de et samarbejde med Naturfonden, hvor alle nye medarbejdere bliver modtaget med en velkomstgave i form af et SKOVBEVIS på 20 m2. Derudover giver Lyreco også samarbejdspartnere SKOVBEVISER i forbindelse med jubilæer m.m. Det er blevet til mange tusinde m2 vild natur i Danmark over årene og ikke mindst stolte medarbejdere og glade kunder.
GreenSpeak donerer hele overskuddet til en række grønne organisationer, der gavner klimaet, naturen og miljøet. Deres deres kunder afgør ved to til fire årlige at stemme om, hvordan pengene skal fordeles mellem støtteprojekterne. Inddragelsen i den grønne agenda og mere vild natur i Danmark vækker genklang hos deres kunder. Den Danske Naturfond har ved flere lejligheder modtaget det største støttebeløb.
Geranium har et stort grønt hjerte
Den 3-stjernede Restaurant Geranium har flere gange lavet vegetariske pop-up restaurant-events, kaldet Angelika, hvor overskuddet bliver til at give dyr og planter (og os alle) varig vild natur at leve i. For eksempel i forbindelse med Geraniums 15-års jubilæum.
Derudover har chefkok og medejer af Geranium, Rasmus Kofoed, i anledning sit samarbejde med Cartier og fejring af deres 100-års jubilæum for Trinity fået mulighed for at donere 15.000 Euro, som Naturfonden også er en stolt modtager af.
Jydsk Planteservice skaber grønne plantemiljøer til kontoret og donerer samtidig med til naturen.
For hver ny ny kunde og medarbejder, som Jydsk Planteservice får, donerer de 10 m2 per ny og vildere natur i Danmark. Det konkrete og let forståelig koncept skaber glæder blandt medarbejdere og kunder. Og har over årene støttet opkøb af skove i Danmark blandt andre skovene på Treldenæs nord for Fredercia, unik løvskov i Kraruplund ved Varde, Engelskholm Sønderskov i Vejle Ådal.
5 grunde til at vælge et partnerskab med os
Lad os tage en snak om lige netop jeres muligheder i et partnerskab.

"Jeg tror, at natur og klimaforandringer betyder noget for alle. Derfor har vi gjort det nemt for forbrugerne. Med Dankort Øremærket har vi lavet et koncept, hvor vi, hver gang danskerne bruger Dankortet, garanterer, at vi donerer 1 øre til Den Danske Naturfond".
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Dankort.

"European Energy optager land
– derfor er det naturligt for os at give land tilbage.
Og hos Naturfonden er de sværvægtere i dansk natur".
Thorvald Spanggaard, Executive Vice President
i European Energy a/s.
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for European Energy.

”Det er et privilegie at trække på Naturfondens troværdighed,
faglighed og adgang til arealer. Koblet med vores kontaktflade
af medarbejdere, omkring 1,5 millioner kunder i vores fysiske butikker
og 6-7 millioner online kunder årligt, kan vi sætte
varige positive aftryk i naturens tjeneste.”
Lars Sørensen, ejer af Eventyrsport
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Eventyrsport.

”Vi har som virksomheder og mennesker et ansvar og en pligt,
derfor vælger vi at støtte Naturfonden som en måde
at tage hånd om naturen og give lidt tilbage.”
Lars Riis, direktør og bomuldskræmmer i ELSK.
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for ELSK.

”Da Naturfrisk besluttede at donere penge til naturen,
kiggede jeg på organisationer, der kunne hjælpe.
Valget faldt på et partnerskab med Naturfonden.
De gennemfører meget konkret naturgenopretning rundt
omkring i Danmark og fortæller på deres hjemmeside,
præcis hvad pengene går til.
Tørk Furhauge, direktør i Naturfrisk Group.
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Naturfrisk.

”Tiltag som støtten til Naturfonden er en autentisk
og værdiskabende del af vores forretningsgrundlag,
som vi bruger aktivt i vores interne og eksterne kommunikation
– og i vores ESG-rapportering.”
Claus Nielsen, CEO, Sinatur Hotel og Konference
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Sinatur Hotel og Konference.

”Vi kunne da godt plante træer, men vores kompetencer
er forsikringer – og ligesom i vores forretning,
er det vigtigt for os, at vores indsats gør en reel forskel,
fordi der er faglighed bag. Naturfonden har en langsigtet vision
for dansk natur og biodiversitet.
De ved, hvad de laver. Det giver tryghed.”
Lene Harvig, ansvarlig for marketing
og kommunikation
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Spira Forsikring.

”Jeg har altid haft en dyb kærlighed til naturen,
og hos Hovmand ønsker vi at tage ansvar for mere end bare vores produkter.
Ligesom vores løftevogne er designet til at aflaste mennesker
og sikre sunde arbejdsmiljøer, tror vi på, at vores støtte til Naturfonden
hjælper med at aflaste planeten og bidrage
til en rigere og sundere natur i Danmark
– én kvadratmeter vild natur ad gangen.”
Søren Hovmand, CEO, Hovmand A/S
Hør hvordan det strategiske samarbejde
giver værdi for Hovmand.